Kundservice

NSVA ansvarar för den kommunala vatten- och avloppsverksamheten i Bjuv, Båstad, Helsingborg, Landskrona, Svalöv och Åstorp. Bolaget är gemensamt ägt av dessa kommuner.

Varje dag hanterar vi på NSVA kundärenden och frågor om vatten och avlopp. Vi gör alltid vårt bästa för att hantera ditt ärende rätt och snabbt.

Oavsett vad ditt ärende gäller så kan du som kund förvänta dig att:

  • Du får kontakt med oss under våra kontorstider
  • Vi tar hand om ditt ärende vid din första kontakt med oss
  • Vi återkommer till dig om du har lämnat ett meddelande och vill bli uppringd
  • Vi uttrycker oss tydligt i tal och skrift för att du enkelt ska förstå vad vi menar

Här på nsva.se arbetar vi för att du enkelt ska hitta svaren på dina frågor och kunna lämna ditt ärende till oss, oavsett vad ärendet handlar om och när du har möjlighet att kontakta oss.

Akut felanmälan

Akut felanmälan görs dygnet runt på samma telefonnummer, 010-490 97 00. Utanför kontorstid, välj "Akut felanmälan" eller dröj kvar så kopplas du till vår jour. Här kan du läsa mer om hur du felanmäler akuta ärenden.

Tänk på att inom fastigheten ansvarar fastighetsägaren själv för problem som uppstår. Ta kontakt med rörmokare eller slamsugare för åtgärd. Bor du i hyresfastighet, kontakta fastighetsskötaren.

Vid problem som rör rännstensbrunnar (gallerbrunnar) hänvisar vi till väghållaren, vanligen din kommun. Läs mer om olika gatubrunnar.

Gör ditt ärende när du vill

På nsva.se kan du göra många av dina ärenden utan att behöva kontakta oss. Under Tjänster och service kan du anmäla, beställa och förändra en rad av våra tjänster.

Vill du se din förbruknings- eller fakturahistorik kan du logga in på våra kundsidor.

Vill du lämna din mätarställning kan du göra det här.

Svar på många av dina frågor finns här på vår webbplats. Hittar du inte det du söker är du välkommen att kontakta oss.

Kontakta oss

E-post: kundservice@nsva.se
När du skickar e-post till oss ska du alltid få en bekräftelse på att vi har tagit emot ditt ärende. Vi återkommer till dig med svar inom två (2) arbetsdagar.

Brev: Nordvästra Skånes Vatten och Avlopp, Box 2022, 250 02 Helsingborg.
När du skickar brev till oss återkommer vi med svar inom fem (5) arbetsdagar.

Telefon: 010- 490 97 00.
Vår kundservice hanterar dina frågor och ärenden. Ibland är det många som ringer, då placeras du i telefonkö. Vill du hellre bli uppringd kan du lämna ditt telefonnummer så ringer vi upp dig när det blir din tur.

Har du lämnat ett meddelande till någon av våra medarbetare och vill bli uppringd ska du bli det senast nästkommande arbetsdag.

Ibland uppstår situationer som vi inte kan påverka. Vid dessa tillfällen kan vi behöva lite mer tid på oss att hantera ditt ärende. Skulle det inträffa så lovar vi att kontakta dig med information.

Är du inte nöjd eller vill lämna en synpunkt?

Om du upplever att vi inte håller vad vi lovar eller har synpunkter på hur vi har hanterat ditt ärende vill vi gärna att du berättar det för oss. Dina synpunkter ger oss värdefull information om hur vi kan förbättra vår verksamhet.

Lämna din synpunkt eller idé till vår kundservice eller genom att fylla i detta formulär.