Information för media

Journalist som filmar medarbetare från NSVA

NSVA använder Mynewsdesk för utskick av nyheter och pressmeddelande. Här hittar du även kontaktpersoner samt bilder. Alla våra bilder är fria för media att använda. Ange gärna att bilden kommer från NSVA. Allt som vi publicerar på Mynewsdesk publiceras också i vårt pressrum på nsva.se.

Via Mynewsdesk kan du även prenumerera på nyheter och pressmeddelanden från NSVA.

Vattenläckor och andra driftstörningar

Vi rekommenderar att i första hand se informationen på www.nsva.se/driftinfo, som uppdateras med aktuell driftinformation dygnet runt. Under kontorstid är det vår kundservice som sköter detta och övrig tid vår jour. Vid ytterligare frågor kontakta oss på tel 010-490 97 00. Utanför kontorstid, välj "Akut felanmälan" eller dröj kvar så kopplas du till vår jour.

Mer information

Hittar du inte vad du söker eller har andra frågor hör gärna av dig till våra presstalespersoner nedan eller vår kommunikatör Pernilla Söderkvist, tel 010-495 87 32, som kan vägleda dig till rätt person.

Presstalespersoner

För allmänna frågor kring NSVAs verksamhet hör gärna av dig till nedanstående kontaktpersoner inom respektive ämnesområde. För övriga kontaktpersoner, se respektive nyheter/pressmeddelande.

Företagsövergripande och strategiska frågor:
Ulf Thysell, VD, tel 010-490 97 77

Reningsverk, avloppsrening och miljö:
Pär Gustafsson, avdelningschef Avloppsrening & Miljöchef, tel 010-490 97 87

Dricksvatten och vattenverk:
Jonas Håkansson, avdelningschef Dricksvatten, tel 010-490 97 56

Ledningsnät och pågående VA-projekt:
Åsa Peetz, avdelningschef Ledningsnät & Projekt, tel 010-490 98 09

Forsknings- och utvecklingsfrågor: